Velkommen til Åtoften

  • Forside
  • Beboer
    • Administration
    • Bestyrelsen
    • Hvad gør jeg hvis..
  • Regler
    • Fælleshusregler
    • Postkasser
    • Om- og tilbygning
    • Varmeudgiftfordeling
    • Kontingent mv.
    • Grøn plan
    • Deklarationen
    • Byplanvedtægten
    • Grundejerforeningens vedtægter
    • Affaldsreglement
  • Bebyggelsen
    • Historie
    • 50 års jubilæum
    • Fælleshus
    • Grønningen
    • Tennisbane
    • Affaldsplads
    • Fælles fibernet
  • Grupper
    • Affald
    • Bygning
    • Fælleshus
    • Grøn
    • Hjemmeside
    • Internet & TV
    • Klinke
    • Kloak og rotte
    • Kulturgruppen
    • Ladeklubben
    • Ladestandere
    • Legeplads
    • Tennis
    • Varme
  • Møder
    • Generalforsamling
    • Bestyrelsesmøder
    • Andre møder
  • Kalender
  • Kontakt
    • Akut
  • Opslagstavle

Åtoften

  • Hjem
  • Regler
  • Varmeudgiftfordeling
06

Regler om fordeling af varmeudgifter

Skrevet af Bestyrelsen den 6. august 2008.

Vedtaget på den ordinære generalforsamling den 6. oktober 2004

 (redigeret d. 23/10-2010 for at afspejle brugen af ny energienhed, [kWh], - der vises på vores energimålere, samt at

henvendelse ved fejl ikke kan rettes til varmemester, men til administrator, ATZ. Red. af: L.Holst)

Efter bestemmelsen i vedtægternes § 14, Stk. 4, fastsættes følgende regler, idet der henvises til pkt. 2, stk. 9 i deklarationen tinglyst den 11. marts 1966 samt §§ 13 og 14 i vedtægterne.

Opdeling

§ 1

Varmeregnskabet opdeles i  forbrugsafhængige (variable) udgifter og forbrugsuafhængige (faste) udgifter/ andele.

Forbrugsafhængige udgifter

§ 2

Stk. 1. Til de forbrugsafhængige udgifter regnes udgifterne til elforbrug i varmecentralen samt 85 % af udgifterne til fjernvarme.

Stk. 2. De forbrugsafhængige udgifter fordeles forholdsmæssigt efter det målte varmeforbrug i de enkelte huse.

Forbrugsuafhængige udgifter

§ 3

Stk. 1. Til de forbrugsuafhængige udgifter regnes den del af personaleudgifterne, honoraret til kassereren, foreningens fællesudgifter samt udgifter til arbejdspladsindretning som til enhver tid debiteres varmeregnskabet, fællesforsikringer og kontingenter, reparation og vedligeholdelse af varmeforsyningsssystemet herunder hovedafspærringsventiler, anskaffelse og reparation af varmemålere samt 15 % af udgifterne til fjernvarme.

Stk. 2. De forbrugsuafhængige udgifter fordeles med lige store andele på alle huse. Børneinstitutionernes andel af de forbrugsuafhængige varmeudgifter fastsættes ved aftale mellem foreningen og institutionerne.

Minimumsydelse

§ 4

Minimumsydelsen fastsættes svarende til et årsforbrug på 6.980 kWh (6 GCAL)  for et stort hus og 4.650 kWh (4 GCAL) for et lille hus.

Målerfejl

§ 5

Stk. 1. Får en husejer eller børneinstitutionerne mistanke om fejl ved varmemåleren eller konstaterer uregelmæssigheder ved varmemålingen i øvrigt, skal der straks gives besked til administrator (ATZ) eller et bestyrelsesmedlem.

Stk. 2. Medfører en evt. uregelmæssighed, at målerens udvisende ikke kan lægges til grund ved afregningen for varmeforbruget, eller måleren ikke kan aflæses af årsager der er bestyrelsen uvedkommende, kan bestyrelsen kræve, at afregningen sker på dennes skøn.

Varmeopgørelse

§ 6

Stk. 7. Godkendes varmeregnskabet på den ordinære generalforsamling vil hvert hus og børneinstitutionerne senest den 30. november få en opgørelse over deres varmeforbrug og samlede varmeregning for det forløbne varmeår med oplysning om evt. tilbagebetaling eller efterbetaling.

Ikrafttrædelse

§ 7

Reglerne træder i kraft straks, og samtidig bortfalder varmeregulativet fra juni 1982.

 

Beboer login

  • Glemt brugernavn eller adgangskode?

Ny beboer? Opret dig her

Begivenheder

7Feb
Kreativ tirsdag
7Feb
Fællesspisning med egen mad
14Feb
Fællesspisning med egen mad
21Feb
Fællesspisning med egen mad
28Feb
Fællesspisning med egen mad
7Mar
Kreativ tirsdag
7Mar
Fællesspisning med egen mad
14Mar
Fællesspisning med egen mad
21Mar
Fællesspisning med egen mad
28Mar
Fællesspisning med egen mad

Copyright © Åtoften Grundejerforening 2015 • Kontakt

  • Forside
  • Beboer
    • Administration
    • Bestyrelsen
    • Hvad gør jeg hvis..
  • Regler
    • Fælleshusregler
    • Postkasser
    • Om- og tilbygning
    • Varmeudgiftfordeling
    • Kontingent mv.
    • Grøn plan
    • Deklarationen
    • Byplanvedtægten
    • Grundejerforeningens vedtægter
    • Affaldsreglement
  • Bebyggelsen
    • Historie
    • 50 års jubilæum
    • Fælleshus
    • Grønningen
    • Tennisbane
    • Affaldsplads
    • Fælles fibernet
  • Grupper
    • Affald
    • Bygning
    • Fælleshus
    • Grøn
    • Hjemmeside
    • Internet & TV
    • Klinke
    • Kloak og rotte
    • Kulturgruppen
    • Ladeklubben
    • Ladestandere
    • Legeplads
    • Tennis
    • Varme
  • Møder
    • Generalforsamling
    • Bestyrelsesmøder
    • Andre møder
  • Kalender
  • Kontakt
    • Akut
  • Opslagstavle